Technologia Unreal Engine wyślę popularne green screeny do lamusa?

źródło grafiki: portal naekranie.pl

Link do artykułu na portalu naekranie.pl

Na planie serialu Mandalorian używana jest innowacyjna technologia Unreal Engine 5 do nagrywania obrazu generowanego komputerowo, znana dotychczas twórcom gier komputerowych. Jest ona alternatywą dla wykorzystywanych dotychczas green screenów, czyli zielonych ekranów na tle których w innych produkcjach grają aktorzy, po czym umożliwia to łatwe wycięcie tła i podłożenie cyfrowo generowanego obrazu. Ta technika ma jednak swoje wady- bardzo utrudnia ona grę aktorską- gdyż znacznie ciężej jest się wczuć w rolę grając jedynie na tle zielonego ekranu, a także problematyczne jest realistyczne oświetlenie aktorów zgrane z tłem. Nowa technologia Unreal Engine sprawia, że aktorzy grają na tle ekranów, które w czasie rzeczywistym generują obraz cyfrowy tła zgrany z ruchami kamery, czy oświetleniem, który bardzo realistycznie wyglada na kamerze. Czy ta technologia ma szansę już wkrótce całkowicie wyeliminować przestarzałe green screeny? Oceńcie sami oglądając serial Mandalorian, moim zdaniem wyglada on niesamowicie!

Link do filmu na YouTube tłumaczącego wirtualne plany zdjęciowe przy pomocy Unreal Engine 5

źródło grafiki: portal naekranie.pl

Komentarze